FACHMATON
numer projektu FELU.10.04-IZ.00-0061/24
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Termin realizacji projektu: 01.10.2024-31.12.2025r.
Projekt jest przedsięwzięciem lokalny wspierającym rozwijanie kompetencji cyfrowych w powiązaniu z kompetencjami przekrojowymi w kontekstach zainteresowań, umiejętności, uzdolnień, uczniów poza edukacją formalną.
Celem głównym projektu jest nabycie lub rozwijanie kompetencji i umiejętności cyfrowych w powiązaniu z kompetencjami przekrojowymi w kontekstach zainteresowań, uzdolnień, uzdolnień 90 uczniów (50K/40M) szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących, poza edukacją formalną z obszaru gminy Krasnystaw, Krasnystaw- gmina wiejska, Gorzków oraz Izbica do XII.2025r. na podstawie zajęć grupowych, indywidualnego coachingu szkoleniowego, mentoringu edukacyjnego, walidacji.
Grupę docelową projektu stanowi 90 uczniów (50K/40M) szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących, mieszkających na terenie województwa lubelskiego, uczących się na terenie gmin zagrożonych trwałą marginalizacją w województwie lubelskim z obszaru objętego projektem, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno -ekonomicznej, spełniający co najmniej jedną z przesłanek:
- Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 100, z późn. zm.);
- Posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082, z późn. zm.);
- Pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej, tj. mającej na utrzymaniu troje lub więcej dzieci:
− w wieku do ukończenia 18. roku życia,
− w wieku do ukończenia 25. roku życia - w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole,
do dnia 30 września następującego po końcu roku szkolnego, w którym jest planowane ukończenie nauki lub w przypadku gdy dziecko uczy się w szkole wyższej - do końca roku akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki; - Posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- Posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej;
- Wychowywanie się w rodzinie niepełnej;
- Pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie) świadczeń rodzinnych na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wobec którego, w tym okresie nie wydano decyzji o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia;
- Posiadanie przez ucznia doświadczenia migracji.
Każdy z Uczestników Projektu weźmie udział w:
1) Zajęciach grupowych ukierunkowanych na nabycie Kompetencji Cyfrowych (24 godzinny tryb realizacji: 6 dni x 4 godziny dydaktyczne),
2) Indywidualnej formie coachingu szkoleniowego w zakresie wybranych tematów z pięciu obszarów Kompetencji Cyfrowych: 6h zegarowych dla każdego z Uczestników Projektu jako forma efektywnego rozwijania zainteresowań i uzdolnień oraz utrwalania Kompetencji Cyfrowych na zajęciach grupowych.
3) Indywidualnej formie mentoringu edukacyjnego będącej ważnym elementem programu stanowiącego wspieranie postępów Uczestników Projektu w rozwijaniu Kompetencji Cyfrowych w kontekście ich zainteresowań: 3h dla każdego z Uczestników Projektu – (wybrane tematy z pięciu obszarów 1.1-5.4 ramy „DigComp”).
4) Walidacji (zbadaniu i ocenie) nabytych kompetencji cyfrowych -1h zegarowa dla każdego Uczestnika Projektu.
Ostateczny program i zakres wsparcia z pięciu obszarów kompetencji cyfrowych (1.1-5.4 ramy „DigComp”) zostanie dostosowany do potrzeb Uczestników Projektu indywidualnie, będzie zgodny z wynikami diagnozy potrzeb przeprowadzonej na etapie rekrutacji do projektu.
Efekty projektu
Wsparcie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną. Niniejszy projekt realizuje Temat działań nr 2 określony w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 (część szczegółowa), tj. Upowszechnianie istniejących oraz opracowanie i wdrażanie nowych rozwiązań na rzecz rozwoju umiejętności podstawowych i przekrojowych oraz zawodowych dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji.
Celem interwencji EFS+ jest wspieranie równego dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji. Wsparcie w projekcie będzie obejmować w szczególności wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji.
Wartość projektu:318 600,00 złotych
Wartość dofinansowania: 285 120,00 złotych
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 270 810,00 złotych
Wkład własny: 33 480,00 złotych
#FunduszeUE
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu!
BIURO PROJEKTU:
ul. Długa 5/157, 20-346 Lublin
tel. 662 235 280
Pliki do pobrania:
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa